26 mai 2017

Ce am luat de la Bookfest



     Astăzi, pe o ploaie măruntă, am profitat de niște ore libere și m-am dus într-o raită pe la renumitul târg de carte. Era destul de multă lume, în ciuda ploii și, spre încântarea mea, destul de mulți copii - căci, plasat în preajma Zilei Copilului, se adresează, prin oferta de carte, cu precădere acestei categorii de cititori.
           Nu știu cum se face că nu m-am lipit de mai nimic de ficțiune, dar am fost magnetic atrasă de ceea ce vedeți. „Gramatica fanteziei” de Gianni Rodari este o carte esențială pentru oricine are tangență cu scrierea creativă. O citisem de împrumut, o conspectasem cu luare-aminte, iar acum mă bucur că o pot avea în bibliotecă. 
           În ceea ce privește „Maimuța goală” de Desmond Morris, lucrurile stau astfel: mai știți cântecul de la Eurovision al italianului Francesco Gabanni - Occidentali's Karma? Ei bine, maimuța din show era o aluzie la această lucrare, o carte de mare succes a unui biolog englez, despre specia umană (maimuța goală e, desigur, omul). N-am avut liniște până nu am găsit-o, dar în format pdf. în spaniolă (căci citesc mai bine decât în engleză), dar tot în format clasic și în română e mai bine! Și dacă tot am luat-o, am mai luat și „Zoomenirea” de același autor... 
           Apoi chestii antropologice sau nu știu cum să le încadrez „Istoria corpului” de-a lungul timpului. 
          Poezia lui Barbu Fundoianu - pentru că îmi place poezia modernisto-avangardistă. Și am mai luat ceva de Paul Ricoeur, dar nu știu de ce am omis-o în poză: „Iubire și justiție”. 
          Regret acum că nu am luat și „Originea speciilor” de Charles Darwin, adevărat eveniment editorial. Chiar regret.