2 iunie 2017

O carte minunată a copilăriei mele

Împlineam șase ani când tatăl meu mi-a adus în dar această carte absolut fermecătoare în ochii mei, o carte nemaivăzut de frumoasă! Nu știam bine să citesc, dar ilustrațiile mi se părea că prind viață, o dată cu silabisirea celor câteva rânduri scrise pe fiecare pagină. Cartea s-a pierdut cu timpul (cred că s-a ferfenițit de atâta citit și privit cu ochi hipnotizați de magia culorilor și a cuvintelor!) și am regretat nespus că n-o mai aveam... Am descoperit-o anul acesta, căutând-o pe net. Când am descoperit-o, am fost impresionată până la lacrimi, căci regăsisem o bucată esențială din inima mea de copil. Nu știu cum li s-ar părea copiilor de azi, dar pentru acele timpuri era o adevărată minune! mai ales că originalul făcea parte dintr-o serie apărută în Franța între anii 1953-1994 sub numele Collection Farandole. Povestea din carte, a lui Ștrengărel, nu am mai putut-o regăsi, doar o parte dintre  ilustrații.

„Ștrengărel, pisoiașul mititel”
Autor: LUCIENNE ERVILLE
Acuarele: MARCEL MARLIER
Titlu original: Follet le petit chat (1958)
Traducere: TUDOR MĂINESCU
Editura: Tineretului